woensdag 30 juli 2014

Gold diggers

Woensdag 30 juli 2014

Vanmorgen eerst maar even gaan kijken of het ontbijt hetzelfde was als het hotel, niet veel. En dat bleek te kloppen. In de lobby voor de receptie stonden te weinig tafels en stoelen, maar omdat we aan de late kant waren, waren er mensen al klaar en hadden we toch nog een plekje om te zitten.

Ze hadden wit brood, bruin brood en iets van bladerdeeg met jam erin. En voor op het brood....boter en jam. Dan nog 2 soorten cornflakes en dat was het voor 'gewoon' ontbijt. Gelukkig hadden ze ook een diepte-investering gedaan een wafelmaker.
Je tapt een bekertje deeg uit een automaat, mikt dan in de wafelmaker, wacht 3 minuten en....het resultaat is een verbluffend lekkere wafel.
Dus honger hebben we niet gehad.

Na het eten uitgecheckt en "columbia historic State park" ingevoerd in de TomTom. Ca. 1,5 uur rijden. In de buurt gekomen stonden er borden, die hebben we gevolgd en daarna...niets meer... En toen waren we columbia toch echt al voorbij. Maar weer terug gereden en wat bleek. Dit State park lijkt in niets op alle voorgaande parken die we bezocht hebben. Dan kwam je bij een kassa, liet je pas zien of kocht een kaartje en reed dan duidelijk een park binnen.

Hier blijkt het dorpje Columbia, hét park te zijn. Het is een dorp in de oude stijl met erg veel leuke winkels en gebouwen. Het is vandaag ca 37 graden maar vanwege de bomen toch goed te doen.

Een oude brandweer kazerne, een herenkledingzaak in oude stijl, een giftshop, een smid, een leermakerii, een ouderwetse bowlingbaan een saloon en nog veel meer. We neuzen even rond en kopen een paar cadeautjes. De giftshop heeft ook weer erg grappige spreuken hangen:

Als ik ooit moest rennen voor mijn leven, dan zou ik waarschijnlijk dood gaan.

Onze familie is waarschijnlijk God's favoriete soap

Ik ben pas onder de indruk als ik eten kan downloaden van internet.

En ook eentje: 50 jaar is niet oud, voor een boom...

Rond etenstijd halen we bij Brown's lekkere broodjes die we in de saloon mogen opeten.
Na het eten komen we bij de Gold diggers aan (goudzoekers)
De meiden krijgen een pan en uitleg.

En kunnen daarna aan de slag, of liever gezegd aan de zeef

En dan maar hopen dat je iets vindt

Alle kinderen vonden het leuk...

En we zijn hier een hele poos zoet geweest tot ca. 16.00 u. Toen zijn we weer richting de auto gewandeld. Ditmaal hebben we San Fransisco in de TomTom gezet. Ook nog bijna 2 uur rijden.
En dan zien we wel waar we stoppen.
De omgeving veranderd weer erg. Van groene bergen, naar goudgele heuvels

En niet veel later, héél véél boomgaarden en groot ook. Met daartussen regelmatig fruitkraampjes

Na een poosje net voordat we de snelweg op moeten besluiten we te stoppen bij een Best Western hotel. Bij de receptie blijkt dat ze nog een suite hebben met daarin 1 tweepersoonsbed. Dat gaat hem dus niet worden. We besluiten om nu nog maar ca 45 min. Door te rijden naar ons hotel waar we vanaf morgen zijn om te kijken of ze nog een kamer hebben vannacht.

Bij het hotel blijkt dat we "geluk" hebben. Er is 1 kamer geannuleerd en die kunnen we hebben. Voor het dubbele van wat we de komende nachten daar gaan betalen. Dat doen we dus niet hè. Daag, tot morgen..

Volgende hotel, een Hilton, vol...
Volgende hotel, Holiday inn, plek, een stuk goedkoper dan net maar nog steeds aardig aan de prijs. Als ik zeg dat ik het te duur vind, doet ze er $20,- af en 2 kortingscouponnen ( avondeten en ontbijt) bij. En het blijkt ook nog een kamer met 2 kings bedden te zijn ipv 2 Queens ( dus extra groot)We besluiten het toch maar te doen.

Eerst gaan we, gebruikmakend van de coupons, eten in het restaurant. Het is lekker maar Fiona zit te kiezekauwen. Ze moet van mijn groente eten en we spreken af, alleen de worteltjes en broccoli. Als ze even later naar de wc gaat en ik toevallig op haar bord kijk, liggen de worteltjes verstoppertje te spelen onder de frietjes. Ik leg ze weer in het zicht en dit was haar reactie toen ze terugkwam...

Na het eten zijn we de koffers gaan halen met een karretje. Ik heb ook nog voor koffer gespeeld

Daarna wilden de meiden graag nog even zwemmen. Ondanks dat het hier maar zo'n 20 graden is.
Het zwembad is gelukkig wel verwarmd.

Ik zat op een stoel te wachten, te lezen en te bevriezen. Dus na een poos zijn we weer naar binnen gegaan. Lekker onder de douche om op te warmen en daarna bloggen en slapen. Deze kamer is duurder, de bedden zijn ook heerlijk dus...