dinsdag 29 juli 2014

Grote bomen

Dinsdag 29 juli 2014

Een van de eerste dingen die ik deed toen ik vanmorgen wakker werd, was uit het raam kijken. Waar zijn we in hemelsnaam terecht gekomen...en...het viel reuze mee.

Hier nog een foto van beneden.

Toen we gisteren hier aankwamen was het snikheet boven. Vannacht kwamen we er achter dat de verwarming volop aan stond. Nou dat is echt niet nodig hoor, het is hier warm genoeg. Nadat we de koffers hadden ingepakt en ingeladen. En nog een foto gemaakt hadden van het huisje,

Daarna zijn we naar hotel Charlotte gereden voor het ontbijt.

Het ontbijt is lekker en voldoende en het hotel is erg mooi.
Na het ontbijt hangen we nog even in de lobby te internetten om te bedenken wat we nu gaan doen want we hebben dus nog 2 nachten over. Omdat we het niet eens worden rijden we maar vast aan en kijken onderweg wel.

Eenmaal op pad besluiten we om richting het columbia historic State park te rijden en dan vanaf daar maar weer verder te kijken. Onderweg daar naar toe, rijden we langs afslag: Mariposa en omdat we gelukkig helemaal niet eenkennig zijn draaien we weer om, om vervolgens richting Mariposa te rijden. Waarom vraag je je misschien af, nou omdat in Mariposa Grove sequoia's zijn en wij die graag willen bewonderen.

Mariposa blijkt een erg leuk stadje en we besluiten eerst maar eens te kijken of we hier vannacht kunnen overnachten. Het eerste motel is vol. Het hotel aan de overkant dan maar. Achter de balie zitten een Indiase man en vrouw, compleet met stip op hun voorhoofd. In dit hotel is plaats. In bollywood engels vertelt de man wat de kamer inhoudt ( niet veel, met ontbijt) maar we besluiten het toch te doen.

De man heeft dus een dik Indiaas accent maar is supervriendelijk. En als ik de weg naar Mariposa vraag, tekent hij een gedetailleerde route met nog wat extra bezienswaardigheden. Op pad dan maar weer.

Nu blijkt dat Mariposa en Mariposa Grove twee totaal verschillende plaatsen zijn met ruim een uur rijden ertussen. Weer wat geleerd...

We parkeren de auto in Wawona en gaan met de gratis Yosemite shuttlebus naar Mariposa grove.
Bij de parkeerplaats staan al flinke bomen, gewone dennenbomen maar dan hoger dus.

Eenmaal aangekomen in Mariposa Grove zie ik de trams staan waarover ik had gelezen. Dus kaartjes gekocht voor de rondrit. Het is nu 14.45 u. En de eerstvolgende tram waar plek in is vertrekt om 15.45 u.  In de tussentijd kijken we naar eekhoorntjes, eten een ijsje en gaan nog maar even naar de bekende wc (😝) rond 15.15 u lopen we richting de tram.

Dennenappel van de Sequoia

We kletsen even met een medewerker en het blijkt dat we de juiste keuze hebben gemaakt om niet naar El Portal te gaan ( i.v.m. de brand) Inmiddels zijn beide toegangswegen afgesloten en mag er niemand meer in of uit. Pfff wat een geluk dat we daar niet zijn.

De tijd gaat snel voorbij en even later zitten we helemaal achterin de tram

#Selfie

Wat een prachtig gebied is dit en wat een enorm indrukwekkende prachtige reuzebomen.

De bomen zijn 2000 tot 4000 jaar oud en echt reusachtig.
Na een uur en 2 stops later zijn we weer terug bij het begin.
Daarna weer terug met de shuttle naar de parkeerplaats en op naar het hotel met in Oakhurst nog een tussenstop voor de supermarkt.

Ik blijf me verbazen wat ze hier allemaal hebben. Hieronder een foto van het schap met de Oreo koekjes.

Gewone oreo, oreo mini, oreo met dubbele vulling. Oreo met mintvulling, oreo met birthdaycake vulling, blonde oreo, blonde oreo met dubbele vulling, blonde oreo met citroenvulling enz enz enz. Te gek om op te noemen.

Op de groente en fruit afdeling was ook nog iets raars
Heksendruiven of behekste druiven heet het

Met een hele gekke vorm. En ze hadden ook mini druiven. Rechts op onderstaande foto normale druiven en links de mini's

We kijken onze ogen uit. Daardoor zijn we pas om 19.30 u in het hotel. We hebben ondertussen honger gekregen en besluiten om meteen iets te gaan eten. Bij het 1e restaurant is het zo druk dat ze buiten staan, dus lopen we maar door. Schuin aan de overkant is nog een restaurant wat er  ook goed uitziet en daar is nog wel plek.

Van binnen ziet het er een heel stuk sjieker uit dan van buiten. Maar wel mooi. Ze hebben lekkere dingen op de kaart staan. antoine kiest Pork chops, Feline en Fiona chicken strings en ik heb Red snapper in Panko korst ( dikker paneermeel) en het grappige is, ze hebben in dit restaurant geen frites.
Erg prettig voor de verandering.
Ikzelf en Antoine kiezen toch wel regelmatig wat anders ( vooral gepofte aardappel, hmmmm) maar de meiden eten vaak frites. Feline vind de aardappelpuree lekker, Fiona uiteraard niet....

Als ik op de kamer op tripadvisor kijk, blijkt dit restaurant nr 1 van de 26 restaurants in Mariposa te zijn.
En de rekening was $60,- ( ca €40,-) dus die viel reuze mee.

Daarna terug naar de kamer, we doen voor de allereerste keer de gordijnen open en het blijkt een kamer met uitzicht te zijn....op een muur, welteverstaan....

Maar goed het is toch bijna bedtijd dus....

Tot de volgende keer.....