zondag 27 juli 2014

Op naar Lee Vining

Zondag 27 juli 2014


Vanmorgen om 8.00 u wakker en het was goed te hebben in de slaapkamer, alleen in de badkamer was geen airco dus toen ik daar binnenliep BAM, oh ja het is hier heet....

Vandaag hebben we in de hotelkamer ontbeten. Daarna de koffers ingepakt en in de auto geladen. Daarvan stonden Fiona en ik al goed te puffen en we besloten om nog even in de hotelkamer onder de airco te gaan staan. Antoine wilde nog een stukje rondlopen op het terrein en Feline ging met hem mee.

Dus hebben Fiona en ik nog maar even de tv aangezet. Er was een heel grappig programma over ( uiteraard erg rijke) mensen die een camper (lees vrachtwagen) helemaal op maat hadden laten bouwen. Ongelofelijk wat er allemaal mogelijk is als je maar betaald. 

Even later kwamen Antoine en Feline weer terug, samen hebben we nog het einde van het programma bekeken en rond 10.30 u. waren we weer 'en route'.
Na nog even de sanddunes te hebben bewonderd en het eerste wildlife van dit park, reden we richting de uitgang.



Op de heenweg was er een dorp vlak voor Death valley een dorp met benzinepomp, supermarkt e.d. En dat had ik na Death valley ook wel verwacht. In de nationale parken zijn de wc's geen gewone wc's  maar potten boven een septic tank en dan met ca 50 Gr. Celsius is dat niet erg fris. Dus ik besloot nog even op te houden tot het dorpje na Death valley.

Alleen er kwam geen dorpje, en toen ik na een poosje wat nodiger moest plassen stond er een dixie. Dat is nog een graadje erger dan een septic tank. Dus nee bedankt, er komt zo een dorpje. De nood werd steeds hoger en ik begon overal potentiële plasplekken te zien, maar de gedachte aan slangen en schorpioenen e.d. hielpen me met afknijpen. Uiteindelijk na ca 75! Kilometer kwam er een stadje aan. Ik plaste bijna in mijn broek van geluk... Maar...ik haalde op tijd

Nou tijd voor minder vieze praatjes.
Dit stadje was redelijk groot en ze hadden benzinepompen en een supermarkt en naast de supermarkt een Subway dus ipv rechts richting de supermarkt zijn we linksaf de Subway ingegaan voor een footlong sub 3 x tonijn en 1 x kip. Hmmm, Fiona dacht meteen terug aan vorig jaar. Als we dan ergens een hele dag naar toe gingen namen we ook altijd deze broodjes mee voor de lunch.
In de auto gepicknickt, daarna getankt en weer door...



Een stuk verderop ligt het stadje Bishop, hier zit een Nederlandse bakker, Erick Schat. Aangezien we nog steeds broodnodig brood nodig hebben (😄😄😄😄) stoppen we hier even.


Wat een gekkenhuis, auto's rijden af en aan. Er is buiten een vol terras, binnen een volle winkel met heel erg veel brood, maar ook een etalage vol delfstblauwe beeldjes en klompen. Je mag binnen geen foto's maken of filmen 😒 ik heb geen flauw idee waarom niet, maar ja. Ze verkopen idd brood met Nederlandse namen zoals volkoren, maar of het Nederlands smaakt? We zullen het morgenvroeg weten.
Ook hebben ze oliebollen in de vorm van churros en zo droog als een pier...' Hollandse lekkernij die geluk brengt' uhuh, not, gewoon een churros.



Snel weg hier...

De donkere lucht die we al even zagen hangen, hangt nu boven ons en het begint ook te regenen. Het is hier 70 graden Fahrenheit wel even wat anders dan de 114 graden Fahrenheit van vanmorgen.
We rijden ook langs bergen waar nog wat sneeuw op ligt. Haast niet zichtbaar maar Antoine wilde er toch graag een foto van.



Om 16.00 komen we aan in Lee Vining, bij lake view lodge. Misschien is het mistig vanwege de regen of misschien moeten we op de bovenste etage op onze tenen gaan staan maar vanaf het hotel zie ik geen lake. ( het ligt er wel hoor, morgen gaan we het wel van dichtbij bekijken)

Ik moet nodig wassen, de laatste keer was in Bluff. En in Aria kostte 1 broek wassen $12,50 dus besloot ik het toen maar uit te stellen tot nu dus. Dit hotel heeft geen guest laundry, maar letterlijk 2 deuren verderop zit een wasserette dus eropaf...





4 trommels was, en 1 trommel droger ( méga grote drogers hier) later is de boel weer schoon en droog en gaan we eerst even eten. Weer een paar deuren verderop zit een bbq restaurant, aanbevolen door de receptionist en daar gaan we naar toe. 

Het eten is lekker en veel. 





Na het eten nog een schep ijsje uit de supermarkt ( náást het hotel) en weer terug naar de kamer. Ik strijk de was weg, de rest kijkt tv en dan is de dag al weer om. Morgen naar Yosemite.
Hier in dit hotel is het internet al slecht maar daar schijnt het nog veel erger te zijn. En aangezien we daar morgen tot en met donderdag zitten is de kans op een blog aanzienlijk kleiner. Ik zal het wel bijhouden en later plaatsen. 

Maar als jullie dus even niets horen, geen paniek we zijn gewoon even  'back to nature' 
( 😳 dat wordt afkicken...)

Tot de volgende keer....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten