vrijdag 25 juli 2014

Venetië

Vrijdag 25 juli 2014

Vanmorgen werd ik om 6.30 wakker. Aangezien dit erg vroeg was en ik toch de wekker op 8.00 u. had gezet, draaide ik me nog maar eens om.
Om vervolgens om 8.30 u. wakker te worden...
Als je de wekker hier zet kun je kiezen uit de volgende wekopties:
* dmv gordijnen openen
* tv aan
* radio aan
* airco op koelen 

Of een combinatie van bovenstaande wekmethodes.

Ik had gekozen voor gordijnen openen, en dus waren de gordijnen fijn open, ik was er alleen niet wakker van geworden 😄 en de rest ook niet... ( het was ook erg bewolkt)

Gisteren hadden we ontbijtbuffet bij MGM en daarna hadden we 's-middags echt geen honger meer. Dus we besloten om dat nog maar een keer te doen maar nu hier in Aria bij "The buffet" 

Aangekomen bij "Het buffet" konden we eerst in een rij gaan staan...


Na een minuut of 10 wachten waren we dan toch binnen


MGM was al goed, hier was het nog uitgebreider, luxer en kwalitatief beter. 


We hebben geloof ik nog nooit zo raar gegeten. We hebben o.a. Pizza en hashbrowns (gebakken aardappelen) op maar het was allemaal erg lekker. En als toetje had Fiona en Feline ijs...


Hierna zijn we naar hotel Venetian gereden. Dit is een kippe eindje van ons hotel maar vanwege de drukte doen we er lang over, maar het is de moeite waard. In het hotel is het Venetiaanse grachtenstelsel gedeeltelijk nagebouwd, inclusief gondels en aria's galmende gondeliers.


Dit is dus binnen he...


Langs de grachten zitten allerlei soorten winkels. Onderstaande foto was een zeepwinkel.



Ook zit er een grote snoepwinkel


Waar ze vreemde dingen verkopen. Ik was helaas net te laat met een foto maken. Maar Feline had zo'n 'laars' vast met een blik van...wat is dit nou toch weer...


😉

Ook hebben ze kaartjes met grappige spreuken, zoals deze...


Buddy's bakery en Buddy's restaurant ( van TLC) zat ook hier in het hotel. Er stond een rij van hier tot Vught ( okeeee, iets korter ) en geen buddy te bekennen...


De rij stond links buiten beeld en dan was het elke keer, een er in, een eruit.

Via het doolhof van winkeltjes en grachten en dit mooie plein kwamen we dan toch weer bij de auto uit.


Ik had het goede plan opgevat om...nu we toch al een stuk deze kant van de strip op waren gereden...een foto te gaan maken bij het beroemde 'welcome to Las Vegas' bord te gaan maken.
Nou we hebben vanalles langs zien komen en Las Vegas werd er niet knapper op.





Maar geen bord te bekennen. Wat een vergane glorie was dit en wat een verschil met de strip.
Maar goed een uur later waren we weer terug in het hotel om te gaan zwemmen.


Eenmaal goed en wel geïnstalleerd op de ligstoelen ( ca 15.30 u.) brak de zon dan toch door.
Pfffff ik wist niet hoe snel ik weer in de schaduw moest komen, héét!
Na een poosje zwemmen, eruit, douchen en omkleden om weer naar "The buffet" te gaan.
Ditmaal stond er gelukkig geen rij.

Wel weer heel erg veel lekker eten en dan in allerlei variaties. Amerikaans maar ook Arabisch, Chinees, mediterraans ( en nog een paar maar die ben ik vergeten) eten, volop.
Feline besloot weer wat aparte hapjes te proberen.

Eerst de oester


Geen succes...
Toen de mossel, erin
Die kwam er in dezelfde beweging ook weer uit...
Daarna de krab.

We kunnen inmiddels wel spreken van een groot succes ( not )
De california Roll sushi was hetzelfde verhaal, alleen de rijst met zalm sushi bleef zitten waar die zat.
Gelukkig hebben ze nog meer keus 😉

Hier een paar toetjes...
Boston cake

Cheescake

En iets met chocolade...

Ze hadden ook een nutella whoopie ( monique!)
Hier rechts op fiona's bordje


Ja inderdaad we proberen te spiegelen, lukt het ☺️

Na het eten gaat Antoine met de meiden nog even naar de Belaggio fontein kijken terwijl ik aan het blog werk.



En om 21.30 u zijn ze weer veilig terug. Dus welterusten...

En tot de volgende keer....






























Geen opmerkingen:

Een reactie posten