maandag 4 augustus 2014

Life is a beach

Maandag 4 augustus 2014

Vanmorgen rond 11.00 vertrokken. Ik ben niet blij dat we San Fransisco verlaten maar wel dat we dit hotel uit zijn. Wat een ongeïnteresseerde mensen, bah

Maar goed...op naar Monterery vandaag, niet zo ver rijden, ca 2 uur. En dat klopt, rond 13.00 u komen we aan in Monterey. We gaan eerst naar een safeway voor wat broodjes en vervolgens naar een parkje vlakbij om te picknicken.


Daarna spelen de meiden nog even in de speeltuin en dan om naar het hotel, een redroof inn deze keer.  1 x raden welke kleur dak....

Bij de receptie hangt buiten een bord: vraag naar onze 2 kings suite ( grotere bedden dan Queens) met bubbelbad en open haard. Dus daar vroeg ik naar. De receptioniste besloot om ons eerst de kamers te laten zien. Eerst de kingsuite, erg leuk. Daarna de gewone 2 Queens kamer. Ook leuk maar heel veel kleiner. Toen deed ze ook nog wat van de prijs af en kozen wij voor de suite...


Dit is de zitkamer met rechts het bubbelbad


En de slaapkamer met 2 kings en 2 relaxstoelen en links achteraan zie je de open haard. Links midden staat nog een kastje met tv en links vooraan een bureau. Deze kamer is gróót. Oh ja, we hebben ook nog een balkon met zitje...

Nadat we de koffers naar de kamer hadden gesjouwd (minpuntje...1e etage, geen lift) zijn we even Monterey ingereden. We konden wat betreft ons muntgeld 1 uur parkeren en zijn toen de straat door gewandeld. Er zat hier een cafeetje en een hotel, dus maar verder gewandeld naar het strand.



Het was bewolkt, maar wel lekker. En het was jammer dat we weg moesten omdat de parkeermeter tijd om was. Daarna zijn we doorgereden naar Cannery row, wat ook bij Monterey hoort. Er stond een bord American Tin Outlet en daar wilde de meiden naar toe. Ik had niet verwacht om daar winkels te vinden maar dat bleek wel zo te zijn in een oude sardines fabriek zaten nu allerlei winkels. De meiden hebben er allebei een paar Allstars (schoenen) gekocht.

Daarna zijn we nog een stuk verder gereden langs de kust, een mooie grillige kustlijn en toen werd het tijd om op zoek te gaan naar een restaurant.
We kwamen hier langs gereden en dat zag er wel gezellig uit.


Victorian Corner restaurant in Pacific Grove. In een heel oud victoriaans huis. Binnen hingen nog oude foto's van dit pand. Leuk om te zien. Het bleek een restaurant in Italiaanse stijl te zijn. In de salade die je hier in veel restaurants krijgt zaten kappertjes, olijven en zongedroogde tomaten, dit was al erg lekker.
Daarna het eten. Feline en Fiona hadden steak, ze vonden hem heerlijk!


Antoine had chicken parmigiana ( geen idee maar smaakte ook heel goed, volgens hem)


En ik had lasagne, de lekkerste die ik ooit op heb.


Halverwege mijn bord zat ik eigenlijk al vol, maar ik heb hem helemaal naar binnen gepropt en dat doe ik echt zelden. En omdat we allemaal goed gegeten hadden kon er ook nog wel een ijsje bij. Bij de buurman hadden ze schep ijs.
Feline had Rocky road, Fiona chocolade en ik Dulce de Leche en Antoine...die zag wat een zo'n bekertje kostte en toen hoefde die niet meer....

Daarna terug naar het hotel waar we allevier ( niet tegelijkertijd) even in het bubbelbad zijn gegaan.


Tot de volgende keer...













Geen opmerkingen:

Een reactie posten